Adamson na Strahově
Nezbytnou roli v realizaci stadionového koncertu Kryštof k výročí 25 let sehráli naši kamarádi z firem kolem kanadské značky Adamson, jejichž produkty exkluzivně využíváme od našeho prvního malého PA před mnoha lety.
Pokud by vás zajímalo, jak vypadá příprava a realizace ozvučení fotbalového stadionu v našem pojetí, máme pro vás pár detailnějších informací. Tedy v pojetí systémového inženýra Ondřeje Turečka s podporou FOH zvukaře Kryštof Jirky Topola Novotného a dalších přátel ze společnosti vyrábějící jedny z nejlepších velkoformátových zvukových systémů Adamson, které od začátku našeho působení v oblasti ozvučení exluzivně využíváme. Je to tedy spíše pro odborníky a kolegy zvukaře...ti možná ocení nahlédnout pod pokličku řešení, ke kterému se dostanete párkrát v kariéře, když máte štěstí jaké potkalo nás....
.
Na tomto projektu Ondra pracoval zhruba půl roku, než jsme dospěli do konečné verze, se kterou nám pomohli vstřícnou zápujčkou další evropské firmy využívající Adamson Energia - Stagemasters (BLG) a Lagoona (FR). Celkem se nám pod rukama tedy sešlo 84x Adamson Energia E15 jako hlavní PA a část zpožďovacího systému, které doplnilo 24x Adamson Energia E12. Jako downlfilly & frontfilly jsme využili náš nejstarší systém 24x Adamson Spektrix a především nejnovější přírůstek 24x Adamson S10. Raritou se ukázalo zavěšení 32 basových beden Adamson E219 na každé straně v modelu End-Fire (tolik zavěšených basů zatím nikdo ze společností využívající Adamson nepoužil). Výsledek byl ale úžasný.
.
Ale není to jen o "bednách", důležitou částí systému je signálový processing a jeho zesílení, o které se postaraly digitální zesilovače Lab gruppen PLM s integrovaným Lake DSP. Vše spolu komunikovalo přes Dante síť a tak celý systém včetně delay věží a outfillů se ovládal a kontroloval z jednoho místa. Další novinkou byl FOH pult, který jsme speciálně pořídili pro tento koncert - AVID S6L. Veškeré nastavení zesilovačů a příprava zařízení probíhala předem, aby na místo přijela všechna zařízení pro využití plug&play a maximální úsporu času.
.
Spojení řešení značek a výrobců Adamson, Lab Gruppen, Eventide Dante a pultu Avid se ukázalo jako více než správné. Výsledkem maximálně rovnoměrné pokrytí nejen plochy před podiem, ale i za FOH a samozřejmě na tribunách, při zachování dostatečného výkonu a věrnosti poslechu. Modelování je samozřejmě jedna část, ale i na místě bylo odvedeno hodně práce s nastavením a laděním systému tak, aby se v každém místě dosáhlo nejlepšího poslechu. Děkujeme Ondrovi, Jirkovi a našim zahraničním přátelům za skvělou práci!
MAIN PA:
30 x Adamson E15 + 12x S10
SIDE PA:
30 x Adamson E15 + 6x S10
DELAY:
24 x Adamson E15 + 6x S10
SIDE DELAY:
24 x Adamson E12
FILLS:
12x Adamson Spektrix
SUBS FLOWN:
64x Adamson E219 in EF 66 mode 60 Hz preset
SUBS STACK:
12x Adamson T21 in FB 60Hz mode
AMPS:
46x Lab.gruppen PLM 20000q
16x Lab.gruppen PLM 10000q
10x Lab.gruppen PLM 20k44
SIGNAL FLOW:
Dante in 96 kHz mode by optical cables, redundant mode, saved by CAT7 and analog distro
FOH:
Lake LM Processing matrix & signal distribution
2x Avid S6L 32D
1x Yamaha CL5
MON:
Yamaha CL5
Wisycom in Ear system
Wisycom and Beyer Dynamic wireless solution
SETUP:
Ondřej Tureček (sound engineer ZL Production), Tomáš Zýka, Martin Lehozsik, Jiří Polanský, Petr Nezkusil, Ras'to Bumbala, Josef Bouška
with Smaart





Fotografie a videa
Podobné projekty